Docu Agency

Branding & Website

In een oogopslag

Inhoudstabel

BRANDING & WEBSITE

Overzicht

Docu Agency is gespecialiseerd in technische documentatie voor software en digitale platformen. Hun klanten bestaan vooral uit Amerikaanse start-ups.

Docu Agency vult dus een bepaalde niche in waarbij veel vraag naar is. Goede documentatie maakt een wereld van verschil voor de eindgebruiker, als web-ontwikkelaar komen we vaak in contact met slechte documentatie.

Projectdoelen & verloop

We zijn begonnen aan het logo en huisstijl, dit zal ons later een goede basis geven om de andere elementen en website op te bouwen. Natuurlijk houden we in dit stadium al rekening met de doelgroep en sector. Zo verzekeren we een gepaste en toch unieke identiteit die de doelgroep aanspreekt.

Een moderne website volledig in de huisstijl. In samenspraak hebben we besloten een blog & case sectie toe te voegen waarop Docu Agency artikelen kan publiceren en cases kan uitleggen.

Als aanvulling op de huisstijl hebben we ook social media templates ontwikkeld, specifiek voor gebruik op LinkedIn. Daarbij horen ook omslagen voor de diverse social media kanalen.

In technische documentatie komen vaak presentaties voor. Daarom hebben we een 29-delig presentatie deck ontworpen die aansluit op de huisstijl.

Als documentatiespecialist schrijft Docu Agency ook veel uitgebreide blogs, bij deze blogs hoort een opvallende, on-brand banner. In samenspraak hebben we besloten deze te ontwikkelen met AI. Ik hoor je al denken: Weinig werk en geen duidelijke visuele stijl, maar niets is minder waar.

HET PROJECT

De onderdelen

Goede planning en coördinatie is van groot belang, daarom hebben we het project opgesplits in 6 delen.

1. Logo & huisstijl

Het eerste wat vasstond was de felgroene kleur. Daarna waren we snel zeker dat we de < > (veelgebruikte karakters in programmeren) wilde gebruiken, het logo zijn 2 verwoven haakjes geworden met een lichte overgang naar donkergroen bij de kruisingen.

2. Website

Aangezien dit een vrij nieuwe niche is wilde we meteen duidelijk maken wat Docu Agency exact doet. De homepagina begint dan ook met een sterke call to action en gaat meteen over naar uitleg over de diensten. Ook hebben we een CMS (content management systeem) toegevoegd waarin ze blog artikelen en case studies kunnen opmaken en publiceren.

3. Social media templates

De doelgroep is vooral actief op LinkedIn, daarom hebben we specifiek voor dat platform templates in de huisstijl ontworpen. Zo kan er efficiënt content worden gemaakt.

4. Social media banners

Niet alleen de berichten die je op sociale media plaatst moeten in de huisstijl zijn, ook de omslagfoto’s of ‘banners’, zo ben je zeker van een sterk merk ongeacht het platform.

5. Presentatie deck

Duidelijk informatie overbrengen is van essentieel belang voor technische documentatie. Dan is er geen andere optie dan een goed gestructureerde presentatie, volledig in de huisstijl!

6. AI Gegenereerde blog banners

Om de blog banners te ontwikkelen hebben we voor een uniek proces gekozen waarbij AI een grote rol speelt. We zijn eerst op zoek gegaan naar de beste ‘prompt’ of input, deze prompt hebben we dan toegepast om gestilleerde banners te maken. Belangrijk was dat het past bij de huisstijl en dat ze duidelijk in dezelfde stijl zijn.

INNOVATIEVE TECHNIEKEN

Extra insights

Om de gewenste resultaten te behalen hebben we gewerkt met nieuwe technieken zoals AI. Zo hebben we de blogbanners ontwikkeld met behulp van AI en manuele verbeteringen.

 

Op deze manier hebben we een unieke visuele stijl kunnen neerzetten voor verschillende onderdelen van de website.

Before
Voor
After
Na

Bekijk onze recente projecten