Scoot Assist
Branding
Project overview
Scoot Assist was de eerste pechbijstand voor scoot mobielen in België. Een innovatief idee dat ondertussen is uitgegroeid tot de grootste aanbieder in België met meer dan 4000 actieve gebruikers.
Hun branding kon natuurlijk niet achterblijven, dus hebben we deze na grondig onderzoek en samenspraak vernieuwd.
Project goals
- Modernere 'look and feel'
- Meer inzet op digitale bruikbaarheid
- Uniforme en duidelijke elementen
We hebben al hun bestaande merkmiddelen onder handen genomen; het logo, hun drukwerk, de website en hun digitale aanwezigheid op sociale media. Op deze manier hebben we Scoot Assist een herkenbare en duidelijke identiteit gegeven die kan mee evolueren met hun groei.
Logo, typografie en kleurgebruik
We zijn gestart met het bepalen van lettertypes en kleuren, waaruit het vernieuwd logo is voortgekomen.
De kleuren en de algemene vormgeving zijn geïnspireerd door het oude logo, maar met meer uitgesproken kleuren en een strakkere, duidelijke vormgeving.
Zo zorgen we dat het logo herkenbaar blijft op digitale platformen waar het logo klein wordt voorgesteld.
Primaire kleur
Accentkleur
Neutrale kleur
De pechpas
Scoot Assist gebruikt verschillende geprinte media om hun klanten en partners te bereiken. Deze hebben allemaal een opfrisbeurt gekregen. Begonnen met hun belangrijkst middel: de pechpas.
De pechpas is wat de klant altijd op zak heeft, het bevat het noodnummer om te bellen bij pech en het polisnummer.
We hebben voor de rode merkkleur gekozen, zodat deze pas goed opvalt in de klant hun portemonnee of handtas. Ook de letters zijn groot en duidelijk leesbaar. Aan de achterkant wordt de klant hun unieke polisnummer toegevoegd bij het drukken van de pas.
Verder hebben we ook naamkaartjes, flyers, enveloppes en roll-up banners ontwopen en gedrukt, allemaal in lijn met de nieuwe branding.
Al het drukwerk voor Scoot Assist is afgewerkt met een matlaminaat. Dit zorgt voor een zachter gevoel en een premium-uitstraling. Daarnaast beschermt het ook het drukwerk.